YHDISTYS

Nuorisoseura Rajan Nuoret ry on vuonna 1941 perustettu lappeenrantalainen yhdistys, joka tarjoaa korkealaatuista kansantanssitoimintaa eri-ikäisille harrastajille taaperoista eläkeläisiin. Toiminnassamme on mukana noin 200 jäsentä, joista suurin osa on lapsia ja nuoria. Perinteisten kansantanssiryhmien lisäksi Rajan Nuoret tarjoaa FolkJam -ryhmäliikuntatunteja ja Tempoa Tenaviin -toimintaa (alle 3 v. lapsi yhdessä aikuisen kanssa. Nuorisoseuramme on Etelä-Karjalan aktiivisimpia kansantanssitoimijoita, ja kansantanssiryhmämme ovat menestyneet vuosien varrella valtakunnallisissa luokitteluissa ja tanssikatselmuksissa erinomaisesti.

Rajan Nuoret on Saimaan Nuorisoseurat ry:n jäsen ja kuuluu Suomen Nuorisoseuroihin. Kulttuurisen nuorisoseuratoiminnan parissa on noin 40 000 henkilöä ympäri Suomen 700 seurassa ja 600 seurantalolla (Suomen Nuorisoseurat 2017). Eniten nuorisoseuroissa harrastetaan tanssia, teatteria ja liikuntaa.

”Rajan Nuoret edustaa esimerkillisellä tavalla nuorisoseuratoiminnan arvoja, eli osallisuutta, yhteisöllisyyttä ja yhdenvertaisuutta.”

Suomen Nuorisoseurat

Tunnustuksena tekemästämme kulttuurisesta nuorisotyöstä Suomen Nuorisoseurat valitsi Rajan Nuoret Vuoden Nuorisoseuraksi vuonna 2010. Olimme myös erittäin otettuja, kun lappeenrantalaiset, Lappeenrannan Nuorkauppakamari ja Positiivarit valitsivat meidät Vuoden positiivisimmaksi lappeenrantalaiseksi vuonna 2014.

• Pispalan Sottiisin Vuoden 2020 Kansantanssiyhtye – Kimurantti
  • Vuoden positiivisin lappeenrantalainen 2014